Nota introdutória

Isabel Cláudia Nogueira, Teresa Férnandez-Blanco

Resumo


Mais do que um convite à reflexão, a leitura dos textos que integram este número temático constituirá uma oportunidade de (re)elaboração concetual, procedimental e atitudinal, inerente à concretização de práticas e de ambientes de aprendizagem (não apenas) matemáticos que aliem, de forma articulada, intenção e ação inovadora e transformadora.

More than an invitation to reflection, the texts that make up this thematic issue will provide an opportunity for conceptual, procedural and attitude (re)elaboration, inherent in the implementation of (not only) mathematical practices and learning environments, that combine, in an articulated manner, innovative and transformative intention and action.

 


Texto Completo:

PDF

Referências


Aragay, X. (2017). Reimaginando la educación. 21 claves para transformar la escuela. Ediciones Paidós.

Flores, M.A. (2017). Teaching and developing as a teacher in contradictory times. Teachers and Teaching, 23(2), 123-126. doi 10.1080/13540602.2017.1248088.

[NCTM] National Council of Teachers of Mathematics (2017). Princípios para a ação – Assegurar a todos o sucesso em Matemática. APM.

[OECD] Organisation for Economic Cooperation and Development (2018). The Future of Education and Skills 2030. OECD Publishing




DOI: http://dx.doi.org/10.17346/se.vol28.393

Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.

e-ISSN 1647-2144 | Periodicidade semestral |Creative Commons Attribution (BY-NC-SA 4.0) | ESE de Paula Frassinetti | Apoio 

Indexação: DOAJ | ERIH PLUS | Latindex  | MIAR |QOAM | QualisCapes | Genamics JournalSeek |InfoBase Index | REDIB | Google Scholar Metrics (GSMICI Journals Master List database|SJIF Journal Rank|OpenAire |Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI)